ТЕМА.
Провідні держави світу в 20 – 30-х рр. ХХ ст.
НІМЕЧЧИНА
Мета:
охарактеризувати Листопадову революцію в Німеччині; пояснити хід встановлення Веймарської
республіки та особливості її політичного режиму; проаналізувати шлях приходу до
влади нацистів та особливості нацистського режиму в Німеччині; розвивати в
учнів вміння аналізувати і критично оцінювати історичні факти та діяльність
осіб; на основі перебігу історичних подій в Німеччині даного періоду виховувати
в учнів усвідомлення ними процесу порушень прав людини нацистським режимом.
Обладнання: карта
«Німеччина у 20 – 30-х рр. ХХ ст.», підручник, роздавальний матеріал, наочний
матеріал
Тип
уроку: комбінований
ХІД
УРОКУ
І.
Організація навчальної діяльності
ВЧИТЕЛЬ.
Розпочати урок я хочу словами відомого філософа І.Канта. Пропоную вам самим скласти цей вислів із хаотично розсипаних слів і пояснили, як ви розумієте його суть.
Розпочати урок я хочу словами відомого філософа І.Канта. Пропоную вам самим скласти цей вислів із хаотично розсипаних слів і пояснили, як ви розумієте його суть.
треба вчити
думок а
думати не
Очікувані відповіді:
учні складають вислів філософа та
пояснюють, як вони його розуміють.
ВЧИТЕЛЬ.
Отже, епіграфом
до нашого уроку будуть слова І. Канта: «Не думок треба вчити, а думати».
ІІ. Мотивація навчальної
діяльності
ВЧИТЕЛЬ.
Ми продовжуємо
вивчати тему «Провідні держави світу в 20 – 30-х рр. ХХ ст.» і за допомогою
методу «ІНСЕРТ» закріпимо знання з попередніх тем.
Текст для опрацювання за допомогою
позначок:
«V» –
інформація відома
«+» –
вперше зустрічаю цю інформацію
«-» – про подію чув, але думав інакше
«?» – інформація невідома, хочу знати
1. Тоталітаризм – це політична система,
якій притаманний повний контроль над усіма сферами життя
населення.
2. Відмінність між поняттями «нацизм» і
«фашизм».
3. Веймарська республіка.
4. Лібералізм – це ідейна і політична
течія, що проголошує принципи громадянських і політичних
свобод.
5. Листопадова революція 1918 року.
6. Цю країну називали «переможеною серед
переможців».
7. А.Гітлер – людина, особистість,
політик.
8. «Пивний путч».
9. «Похід на Рим».
10. «Кришталева ніч».
ІІІ. Оголошення
теми, мети, плану уроку
Виходячи із
результатів роботи за методом «ІНСЕРТ» учні самостійно пробують формулювати
мету уроку.
План
уроку:
1. Листопадова революція 1918 року у
Німеччині.
2. Конституція та Веймарська республіка.
3. Німеччина у 1919 – 1939 рр.
4. Постать в історії.
5. Нацистський режим в Німеччині.
ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу
ВЧИТЕЛЬ.
У 1918
р. для правлячих кіл Німеччини стало зрозумілим, що війна програна. Війна для
країни коштувала надзвичайно дорого: 2 млн. – загиблих, мільйони поранених і
скалічених, загострення матеріальних проблем, недовіра імператору, повідомлення
про революційні події в Росії. Всі ці чинники і призвели до революції в
Німеччині.
Робота в
зошитах
3 листопада 1918 р. – повстання моряків
в місті Кілі, привід до революції.
9 листопада 1918 р. – утворення уряду –
Ради народних уповноважених (РНУ).
Робота з
підручником. Проаналізувати діяльність (РНУ)
Запитання вчителя:
1. Чи були проголошені демократичні
свободи?
2. Чи вирішувались економічні питання, які?
3. Що таке «Союз Спартака», ваше ставлення до нього?
Робота в
зошитах
30 грудня 1918 р. – утворення
«спартаківцями» КПН.
5 – 6 січня 1919 р. – вбивство лідерів
КПН К. Лібкнехта та Р.
Люксембург через організацію збройного повстання.
19 січня 1919 р. – вибори до
Національних зборів, президент – Ф.
Еберт.
Проміжний
підсумок вивченого:
назвати основні етапи Листопадової революції
2. Конституція
та Веймарська республіка. Робота в зошитах
6 лютого
– 31 липня 1919 р. – робота Національних зборів у м. Веймарі.
31 липня 1919 р. – прийняття Конституції.
Робота в
групах з запропонованим документом
«Витяги
з Веймарської Конституції»
Кожна група
відповідає на дане під документом запитання
3. Німеччина
1919 – 1939 рр.
ВЧИТЕЛЬ
Після
Листопадової революції Німеччина була в стані глибокої кризи. Страйки в
Берліні, в Рейнсько-Вестфальській області, самопроголошення Баварської
Радянської Республіки, у Гамбурзі повстання організоване лідером Комінтерну Е. Тельманом. Але не тільки
комуністи, соціалісти, анархісти піднімаються на виступи за владу, втягуються в
боротьбу і нацисти.
Словникова
робота
Нацизм – агресивна націоналістична течія, що визначає право на панування у світі винятково арійської раси.
Антисемітизм – одна з форм національної та релігійної нетерпимості, що проявляється у ворожому ставленні до євреїв у різних формах, аж до знищення.
Нацизм – агресивна націоналістична течія, що визначає право на панування у світі винятково арійської раси.
Антисемітизм – одна з форм національної та релігійної нетерпимості, що проявляється у ворожому ставленні до євреїв у різних формах, аж до знищення.
Робота в
зошитах
1919 р. – утворено НСДАП на чолі з А. Гітлером.
Робота в
парах з текстом підручника
«Програмні
цілі НСДАП» та «Пивний путч»
Запитання вчителя:
1. Принципи, які покладені в основу
діяльності НСДАП?
2. Що об’єднує програму з іншими тоталітарними
режимами?
3. Чому зміг відбутися заколот фашистів
в Баварії?
4. Що виклав Гітлер у своїй книзі «Майн
кампф»?
4.
Постать в історії
Виступи учнів з випереджувальними
завданнями:
«Історичний портрет А. Гітлера»
5. Нацистський режим в Німеччині
ВЧИТЕЛЬ.
У квітні 1932 р.
президентом республіки став Гінденбург, а нацисти отримали 37% голосів у парламенті.
Вже у 1933 р. Гітлер став рейхсканцлером
(главою уряду).
Робота в
зошитах
30 червня 1934 р. – «ніч довгих ножів»,
фізичне знищення керівників СА (штурмовиків), які виступали за переділ
власності в Німеччині.
З 9 на 10 листопада – «кришталева ніч» -
єврейські погроми.
Так
принцип поділу влади за Веймарською республікою було відкинуто, вся повнота
влади зосередилась в руках Гітлера. Нацистський режим вступив у свої повні права. По всій країні з’явились
концентраційні табори, створено державну таємну поліцію – гестапо, охоронні
загони (СС), антисемітизм став офіційною політикою держави.
V. Рефлексія. Формування мислення «сучасне через минуле»
ВЧИТЕЛЬ.
Ми з вами
вивчили дуже насичену подіями і термінами тему. Я пропоную вам за допомогою
прийомів «Сенкан» та «ДРІД» закріпити свої знання. Ключове слово сенкану
«Німеччина», але за періодами свого розвитку
Очікувані результати:
Німеччина
Розбита, Веймарська
Розвивається, змінюється, фашизується
Країну захоплює нацистський режим
Тоталітарна
Прийом «ДРІД»
Д – досвід (що робили, що пам’ятаєте) –
відповіді учнів
Р –
рефлексія (які відчуття, реакція) – відповіді учнів
І –
інформація (яку одержали, які висновки) – відповіді учнів
Д – дії (як ви будете діяти в майбутньому) – дотримуватися складових демократії, не допускати антинародних дій уряду ніколи не допускати
насилля та фашизму, завжди пам’ятати трагічні уроки минулого, щоб не допустити їх у
сучасному.
VІ. Аналіз досягнутих результатів
Мотивація оцінювання відповідей учнів.
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати відповідний параграф
Немає коментарів:
Дописати коментар